maandag 3 februari 2020

Nikhita en Ravitej


Hoi allemaal

Zoals ik hier al vertelde, al mijn knutselspullen werden in het voorjaar van 2016 in verhuisdozen gestoken en veel materialen zijn er niet meer uitgekomen. De dozen zijn (te) ver weg gestapeld en/of wegen (te) zwaar, zodat mijn ‘goesting’ om iets te maken meestal al verdwenen is voor ik begonnen ben. Er is weliswaar beterschap op komst.. De ruimte waar de kast met al mijn knutselspullen moet komen, krijgt stillaan vorm…


Begin dit  jaar, kreeg ik een huwelijksuitnodiging van mijn (ex-)collega Nikhita. Ze is intussen alweer enkele jaren in haar geboorteland India en stapt in het huwelijksbootje. Aangezien ik, omwille van praktische redenen, niet aanwezig kon zijn op haar huwelijk wou ik wel alles op alles zetten om een mooie kaart voor haar te maken die ik dan met andere collega’s kon meegeven.



En oh, wat had ik er zin! Ik zag de kaart al voor me, met veel goud en bloemen, in lijn met de uitnodiging. Het was woensdagnamiddag, Rani nog in de creche en Vera deed een flinke middagdut na school. Ik opende de eerste dozen en sleurde alles wat ik dacht nodig te hebben naar beneden;  (inclusief de cuttlebug die helemaal onder het stof zat ocharme). Ik stalde alles mooi uit, ontdekte allerlei spullen die ik helemaal vergeten was,… geweldig! Maar er kwam niets… “Inspiration exists but it has to find you working” en daarvoor is dat uurtje op woensdag duidelijk niet voldoende.


Ik kwam uiteindelijk een volledig gouden kaart met gouden enveloppe tegen, geen idee waar ik dat eens voor gekocht had maar het kon een basis zijn? Het pastte allezins bij het traditionele Indiaanse koppel. De uitnodiging had heel veel rode/roze bloemen, ik ben er – met pijn in het hart- van overtuigd dat ik nog een papierblokje heb liggen dat er geweldig bij zou passen maar de doos waar de kleine papierblokjes inzitten vind ik (voorlopig) niet meer. Ik gebruikte dan maar een stickervel vol gouden bloemen, een mooie donkerrood stukje papier embossen, een venstertje, de hartjes en hun namen,…

soon to be... mijn knutselwalhalla :D

De kaart is ok, maar helemaal tevreden ben ik niet… Ik heb meer tijd en ruimte nodig voor mijn hobby… dringend…. Maar zoals ik al zei... het komt eraan…

Groetjes
Charlotte

Geen opmerkingen: