dinsdag 19 juli 2022

Einde schooljaar

 Goedemiddag allemaal


Wat een weertje zeg... voor mij persoonlijk net iets teveel van het goede!😄 We proberen het huis koel te houden door 's morgens alles tegen elkaar open te zetten en van zodra het zonnetje op dreef komt, houden we alles potdicht. Ik zou me liefst in de kelder verschuilen voor de rest van de dag maar de wifi is daar zo slecht 😉


Deze hadden jullie nog te goed van me.. De kadootjes voor de juffen 14 dagen geleden. Zoals alle voorbijgaande jaren (zie hier en hier) kocht ik weer leuke kleuterboeken. Dit keer kocht ik 'Ga je mee, Kleine Beer' en 'Goed zo, Kleine Beer'. We hebben zelf een bundel met de 4 verhalen van Kleine Beer en Grote Beer. Ze zijn erg leuk geïllustreerd en de kinderen houden ervan om uit voorgelezen te worden. De verhalen zitten vol warme liefde en genegenheid, waarvan ik hoop dat elk kind die ook krijgt en voelt.



In de boeken hoorde natuurlijk ook boekenleggers. Ik liet Vera en Rani voor de eerste keer de combitechniek van vetkrijt + waterverf ontdekken. Wat waren ze verbaasd dat hun krijttekening niet ondergestopt geraakte door de verf. Na een beetje oefenen (ik probeerde zo weinig mogelijk te sturen) kwamen er echt leuke dingen te voorschijn.


Een deel van de tekeningen (Vera maakte hartjes, Rani wolken met een zon) verknipt ik en matte ze op stevig gekleurd papier. Een lintje erin en een tekstje op de keerzijde maakte het geheel af. Daarna pakte we de boeken mooi in met de geliefde gouden linten. Zeer trots hebben ze hun cadeautjes afgegeven en één van de juffen van Vera las diezelfde dag het boek nog voor in de kring- wat fijn!




Bedankt voor het lezen,
Geniet van de zomer,
Charlotte



1 opmerking:

Yvette zei

Wat een leuke geschenken voor de juffen! En helemaal af met die persoonlijke bladwijzer.
grtjs,
Yvette