vrijdag 17 december 2021

Armbreien

 Hallootjes


Hier ben ik weer met het resultaat van een workshop die ik recent deed. 


Kelly van Sin Estrés nodigde me uit voor een namiddagje armbreien. Deze werd begeleid door Sophie van Atelier Tchilleppie. Zoals jullie me kennen, kan ik een creatieve namiddag amper weigeren en ookal was ik een beetje bang dat het te moeilijk zou zijn, ik tekende snel in en voor ik het wist stond ik tegen mijn eigen verbazing te armbreien.


Het werken met de dikke strengen merinowol was zalig (zo heerlijk warm en zacht) maar ook een beetje vreemd (het is tegelijk supersterk, als je hard trekt en breekbaar, als je zacht trekt). Na het opzetten van de brei op onze armen, konden we starten met het breien zelf. Na enkele armen over-en-weer zat het ritme er goed in. De grote bol wol (3kg!) werd langzaam kleiner en intussen werd er vrolijk gepraat en gelachen. 


En dan was het einde van de wol in zicht, ik haalde mijn breiwerk van de arm en werkte af. Ik ben super tevreden van het resultaat! Ik ben ook best trots op mijn regelmatige steken en heb (voorlopig) maar één foutje gespot. De plaid is heerlijk decoratief maar ik gebruik hem ook gewoon hoor! Wat is het geweldig om met deze dagen onder zo een warm deken een film te kijken.

Groetjes,

Charlotte


Geen opmerkingen: