vrijdag 31 december 2021

Fijn Eind, Goed Begin

 Hoi allemaal,


Hierbij mijn jaarlijkse blogpost over de kerstkaarten!

De inspiratie voor de kaarten dit jaar, kwam er met een aankoop die ik voor de kinderen deed: de Blow Airbrush pens van SES. Zoals de naam al zegt, kom het erop neer dat je blaast op het einde van een stift en zo inkt verneveld over je blad. Wow, wat was dat leuk! Dirk en ik hadden er minstens zoveel plezier aan als de kinderen! Naast het feit dat het superleuk is om te doen, is het resultaat ook geweldig, zelfs met 'slechts' 6 kleuren in de doos. Als ik ooit weer aan kaartmakerij toekom, weet ik nu al mijn favoriete manier om achtergronden te maken!





Tot zover mijn lofzang over de stiften 😉 Ik kocht deze sneeuwvlok sjablonen tesamen mijn jaarlijkse knutselspullen aankoop op de website. Samen met foam sneeuwmanstickers (met glitter!) waren de kerstkaarten dit jaar snel gemaakt!

Hierbij een kleine selectie (we maken er elk jaar ongeveer 60). Je kan mogelijks wel raden welke sneeuwvlokken Vera (mega kleurrijk), Rani (soms intense vlekken door te dichtbij blazen) of Dirk en ik gemaakt hebben? 



De sneeuwmanstickers en postzegels plakken liet ik helemaal in handen van onze dochters. Het ging niet altijd helemaal goed maar dat neem ik erbij als de charme van kinderknutsels. 

En nog een primeur dit jaar: beide meisjes schreven zelf hun naam op de meeste kaarten. Bij Vera ging dit verbazend vlot en ook Rani lukt het al aardig! 



Het tekststempeltje had ik enkele weken geleden zien voorbij komen bij Elke en ik was op slag verliefd. Het komt uit een lapje met meerdere tekstjes van haar hand. De andere tekstjes komen vast nog van pas. Ik gebruikte het Tim Holtz stempelplatform voor de juiste stempelpositie voor de de hele reeks kaarten te kunnen behouden.

 En dan last but not least, geef toe.. je freubelhart smelt toch als je merkt dat je een perfecte match vind tussen inkt (versafine warm breeze) en balpen (Pentel Energel 0.7mm turquois)😎


Maak er een fijn 2022 van!

Dirk en Charlotte, Vera en Rani






2 opmerkingen:

Yvette zei

Hey Charlotte, wat leuk om zo met het hele gezin je kerstkaarten te maken. Ik vind ze super leuk, en de schoonheidsfoutjes van de kaarten van je kindjes maken het juist zo uniek.
Ik wens jullie een gezellig, leuk en gezond 2022!
grtjs,
Yvette

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.