woensdag 25 maart 2020

Enveloppes

Hoi allemaal


Nog geen maand sinds mijn laatste post en oh, wat ziet de wereld er intussen helemaal anders uit.
Vooreerst: Ik had een goede reis, genoten van het gezelschap van 3 vriendinnen, het citytrippen in Boston en NYC, het mooie weer,... Het was geweldig om er even tussenuit te zijn zonder de kindjes, even me-time, een unieke ervaring!๐Ÿ˜Ž

Lady Liberty 9/03/2020

Wij waren terug in Belgiรซ de dag dat Trump aankondigde dat er geen Europeanen meer in de US binnen mochten, nog geen week later begon stilletjes het vluchtverkeer stil te vallen en zaten/zitten landgenoten vast in het buitenland. Wat ben ik blij dat ik in deze tijd dicht bij mijn meisjes en echtgenoot kan zijn!

Telewerken in onze nieuwe bureauruimte
Aangezien wij tot de kritische sector behoren, blijven mijn collega's en ik werken. Ik werk zoveel mogelijk van thuis uit. Dirk had tijdens mijn afwezigheid heel erg hard aan de bureauruimte gewerkt om me te verrassen. Nu verblijven we er ettelijke uren per dag. (Ik prijs mezelf heel gelukkig met zo een prachtige werkplek, hadden jullie dit artikel al gezien?)


Ik geef toe, heb het soms lastig om met de hele situatie, moeilijk om te plaatsen, moeilijk om te vatten, te verwerken,... Zoals deze namiddag. Ik kon me op niets meer concentreren zonder triest te worden en had nood aan afleiding en ben in mijn knutselkast gekropen (jaja! al mijn spullen zitten nu in een kastje van de bureau!). Ik heb een projectje uitgevoerd dat al eeuwen op mijn verlanglijstje stond; eenvoudig in ontwerp maar wel wat rekenwerk. Ik maakte verschillende enveloppes met mijn enveloppe punch board van We R memory keepers uit mooie foto's die ik vond in een reisgids. In eerste instantie zonder echt het onderwerp te kadreren daarna iets meer uitdenken en zette ik de onderwerpen van de foto's mooi in het midden, de horizon recht,..





Voor de afmetingen van de enveloppes gebruikte ik de manual die er bij het bord zit, voor de volledigheid noteer ik ze hieronder, afmetingen in cm:
*size insert card: 10,2x15.2 / papersize: 21x21 / punch en score op 8.6 
(heb je zo goed als een volledig blad nodig, zonder ruimte om onderwerp te centreren)
*size insert card: 5.1x9 / papersize: 12,7x12.7 / punch en score op 5.1
(wel een heel klein envelopje en sluitflapje nogal groot in verhouding)
*size insert card: 7.6x10.2 / papersize: 15.2x15.2 / punch en score op 6.7
(beste formaat voor dit projectje, schattig envelopje en genoeg ruimte om onderwerp goed te positioneren uit een A4 blad)


Een doel voor de enveloppes is er niet, ze gaan gewoon in de enveloppendoos, tot ik weer eens centjes moet meegeven met Vera op school ofzo... Ohja, school... Hoe ging dat ook al weer...?๐Ÿ™ˆ


Wees lief voor elkaar en vooral stay safe!
Charlotte

6 opmerkingen:

Vicky Hayes zei

My goodness, you cut it fine getting home Charlotte! It must be wonderful to be home with your family as this horrible virus takes a grip of the world.

Your envelopes are the most creative idea! They'd be great for sending gifts of tickets or money or experience days. Or to send money with your daughter to school... maybe next year?!

Take care,
Vicky x

Mieke zei

Dat was dan op het nippertje, amai! Gelukkig kunnen ze die reis niet meer van je afnemen nu... Heel leuk die enveloppen! Ik heb zo eens een originele enveloppe voorzichtig opengemaakt en dat is nu mijn mal. Ik heb zo al verschillende enveloppen uit flowpagina's gemaakt. Leuk om te doen!
Gezellig werkplekje precies! Haha en ik heb even op die link geklikt, zalig :-)
Hou het gezond! ♥

Charlotte zei

Goed idee om pagina's uit flow te gebruiken voor enveloppe! Is doorgaans ook iets dikker papier, want deze zijn niet heel erg stevig.
Liefs!

Charlotte zei

Hi Vicky, you did a great job translating my bunch of dutch words ๐Ÿ˜ thanks for visiting my blog!

GerJanne zei

Oh wat heerlijk die dagen! EN je bent precies op tijd weer terug denk ik! Dat heb je mooi nog even meegepikt. De enveloppes zijn gaaf! Tja, school, gaat dat bij jullie lang duren?

Charlotte zei

Geen idee Gerjanne... we bekijken het hier dag per dag en zien wel hoe het loopt.
Groetjes
Charlotte