vrijdag 6 maart 2020

Voorleestrein

Hoi allemaal



Ik heb dit logje geprogrammeerd want op het moment dat jullie dit lezen, bevindt ik me aan de andere kant van de wereld. Samen met twee vriendinnen, bezoek ik een derde vriendin in Boston. Ik heb er erg naar uitgekeken maar tegelijk vind ik het moeilijk om de meisjes en Dirk te moeten missen.


Soit, de week zal vast voorbij vliegen! Vera heeft nog niet echt een besef van tijd dus maak ik regelmatig aftelkalenders (x dagen tot de Sint komt, school start,...) tot op heden waren de kalenders vrij eenvoudig ( bv ringenslinger waarbij elke avond een ringetje gescheurd mag worden) maar een paar weken geleden kwam ik het boek " de voorleestrein" tegen die ik totaal vergeten was. Het bracht me op volgend idee voor een aftelkalender terwijl ik in de VS ben.



De tekeningen in het boek zijn prachtig gedetailleerd en best grappig. De conducteur gaat op elke bladzijde bij een andere passagier langs en krijgt daar telkens een kort gedichtje voorgelezen. Ik maakte kleurenkopies van de personages in het boek, knipte ze uit en kleefde ze in doosjes van de suikerbonen van de meisjes ( ik gooi ook nooit iets weg). De locomotief maakte ik uit de losse pols op goed geluk en het draaide wonderwel goed uit bij mijn eerste poging. Op het blauwe dopje kleefde ik de pet van de conducteur. Vera kan deze dan elke avond een wagonnetje verzetten en dan naar het bijhorende verhaal luisteren en zo aftellen naar het einde van mij afwezigheid.


Ik ben benieuwd hoe Vera erop zal reageren!

Groetjes,
Charlotte

3 opmerkingen:

GerJanne zei

Tof dat je dat doet!! Heerlijk op bezoek in Boston met vriendinnen!
En als je straks thuis bent is het weer des te fijner.
Je trein is super leuk! Straks vindt ze het nog jammer dat je terugbent ;-)

Creatiels zei

Wat een leuk ideetje, zo wordt de tijd dat mamaweg is heel wat korter en best spannend, elke dagen nieuw verhaaltje. Geniet van je uitstapje en weerzien met je vriendinnen
Groetjes
Els

Yvette zei

Wat een leuk ideetje!
grtjs,
Yvette