maandag 18 mei 2020

Getest: Diamond Painting

Hoi allemaal

De afgelopen dagen iets nieuw geprobeerd: diamond painting.


Ik had deze techniek al op verschillende plaatsen online gezien en ik zag ook het geslaagde resultaat passeren van een kerstcadeau van Mieke aan haar schoonzus. Tot vorige week had ik het niet geprobeerd onder de noemer geen geduld en/of tijd voor iets nieuws. Daarbovenop had ik ook gewoon schrik om verslaafd te geraken aan (weer) iets nieuws of net ontgoocheld omwille van mijn onkunde.


Maar… afgelopen vrijdag in wibra (vooraleer jullie mij terecht wijzen voor ‘funshopping’, nee hoor in deze tijden beschouw ik het aankopen van kleding voor een kleuter in groeispurt en kleurboeken een essentiële verplaatsing😉) me dan toch laten verleiden om een klein pakketje diamond painting aan te kopen. Aangezien de beperkte prijs en kleine formaat leek me het risico beperkt.

Voor wie het niet kent: je legt parels (vierkant of rond) volgens een schema op een klevende ondergrond. Het lijkt wat op:
Pixel hobby… maar zonder de zere handen
Kruisjessteek… maar zonder het geprul om de draad door de naald te krijgen
Paint by numbers… maar zonder het verfgeklieder.



Ik vond het erg ontspannend en fijn om te doen. Ook het resultaat is best leuk geworden, al bevatte het pakketje slechts 4 kleuren steentjes. Waar ik voor gevreesd had, is gebeurd… mijn handen jeuken om met een groot exemplaar te starten!

Hebben jullie je al gewaagd aan diamond painting? Hebben jullie tips voor me?

Groetjes en stay safe
Charlotte

5 opmerkingen:

Diny zei

En een nieuwe hobby is geboren Charlotte.....het ziet er erg leuk uit moet ik zeggen.
Ik heb het nog nooit zelf gedaan maar al wel over gehoord
en kijk uit naar je volgend exemplaar....succes!
Groetjes Diny

GerJanne zei

Ik heb me er nog niet aan gewaagd, maar al wel eens gekeken. Mijn dochter heeft wel eens zo'n groot exemplaar gemaakt. Heel mooi! Deze is ook erg leuk, zeker om te proberen of je het leuk vindt. Bij de Egel verkopen ze grotere in verschillende prijzen, maar vast ook bij Hobbywinkels in België...

Annerieke zei

Wat heb je dit mooi gemaakt! Hahaha ik begin er niet aan, er zijn zo veel leuke dingen te doen.

Vicky Hayes zei

When my daughter was very small, she didn't like sitting and colouring, so I suggested we do it together and she liked it then because we could chat at the same time! When she was older, we did a few of these 'diamond paintings' together. Thank you for the lovely memories :) Glad you enjoyed making yours and here's to the next (larger) one! Vicky x

Marjan zei

Mooi resultaat! Ik kan me voorstellen dat het ontspannend werkt omdat je je concentreert op wat je aan het doen bent. M