zaterdag 5 februari 2022

Feestafels


Hoi allemaal,

Hier ben ik nog eens met een blogje!
In januari vierde we de 5e verjaardag van Vera (ongelooflijk toch hoe snel ze groot worden) Mijn beide dochters zijn op het moment helemaal 'into' prinsessen. De meisjes luisteren sinds kort in de auto naar de verhalen en liedjes van de ondeugende prinses Eleonora (aangezien ik er zelf soms ook mee in een deuk lig: aanrader voor groot en klein 😉)
Daarmee had ik dus meteen het meteen het thema van haar feestje: een roze prinses Nora feest!

Dirk en ik houden van feestjes geven. Ik sta steeds in voor de decoratie en daar geniet ik zo enorm van. Vooral bij kinderfeestjes kan echt alles! Hierbij daarom nog enkele feesttafeldeco's. 


Vera 5 jaar: roze prinsessenfeest met roze tafelkleed, roze en gouden linten, gouden "5" prikkers in roze kartonnen bekertjes, afbeeldingen gekopieerd uit het prinses Nora boek, uitgeknipt en een troontje gemaakt van een bekertje.


Rani 3 jaar: In de zomer van 2021 hielden we voor het eerst vakantie aan zee en hadden veel schelpen gevonden - ziedaar het thema van het aansluitende verjaardagsfeest. Geel tafelkleed met 2 verschillende kleuren blauwe tafellopers, geknipt in golven, blauwe grote confetti's, vissenstaartkaarsjes en heel veel mooie schelpen.


Vera 4 jaar: Frozen feestje waarbij de kinderen zelf grote witte sportsokken vulde met rijst (tip: neem er een trechter bij 😉) en daarna de sneeuwmannen oogjes, een neus en knoopjes gaven. Als absolute kers op de taart heeft het die dag ook effectief gesneeuwd waardoor de kinderen konden genieten van échte sneeuwpret.


Rani 2 jaar: een zomers feestje met kleine parasolletjes, watermeloenservietten en 'wiebelende' watermeloenen gemaakt uit cirkels gekleurd cardstock. We gaven als voorgerecht een heerlijk salade met watermeloen en komkommer. De kaarsenpotjes waren recyclage van een ander feest (veel plezier met speuren in de andere foto's 😉)


Vera 3 jaar: Deze zagen jullie al eerder verschijnen in deze blogpost. Een vrolijke tafel met als inspiratie superschattige uilenservietten. Ik gebruikte oude yoghurtpotjes die ik bekleedde met de uiltjesafbeelding met decopatchlijm. De "vaasjes" zijn eigenlijk oude flesjes van conserven van Marie Thumas (de generatie boven mij, herkent ze ongetwijfeld). We vonden ze in de kelder van ons huis, gevuld met nageltjes, vijsje en moertjes. Na een goede schrobbeurt vormen ze nu een meerwaarde op tafel én zijn ze ook een leuk gespreksonderwerp.


Het doopfeest van Rani vond plaats in de herfst dus dat was meteen een mooi thema voor de tafeldecoratie. Ik liet me helemaal gaan met herfstbladeren en herfstvruchten. Ik koos voor plastic en niet voor de 'real thing', dat heb ik lange tijd geleden eens geprobeerd maar toen kroop er plots een spinnetje over tafel dus dat vond ik maar niets 😄


Pasen 2020 was eer eentje 'in ons kot'. Omdat ik toch echt wou vieren met een feestje onder ons 4-en dekte we de grote tafel feestelijk met echte paaskaarsjes (die echt al eeuwig in de kast lagen) en een tafelloper, gemaakt door de dochters: de lange strook papier zat in een postpakketje en Rani (kurk) en Vera (fles) stempelde 'aan de lopende band' (nog meer knutsels uit de lockdown: zie hier)

Met oudjaar 2018-2019 mochten we nog wel feesten en kwamen er vrienden op bezoek. Dat leverde deze tafel op met verse takken eucalyptus (heerlijk geurend!)


En ook in de kerstperiode van 2017 kregen we een grote vriendengroep over de vloer. Deze tafel met een zachtroze tafelkleed, keramieken kerstboomdecoraties en rosé gouden blaadjes vindt ik nog steeds heel mooi!



Wow, dat werd plots een lange post. Hopelijk vonden jullie het fijn om even mee in mijn foto-archief te duiken. En verder wens ik dat we weer snel met (grote groepen) kunnen feesten als voorheen. En wie weet, komt ooit er dan nog wel eens sequel van deze post!

Groetjes,
Charlotte












2 opmerkingen:

Yvette zei

Wow Vera a 5 jaar! Wat gaat het vlug!
Charlotte wat een mooie feestelijke tafels allemaal. Leuk om daar even van te laten genieten.
grtjs,
Yvette

Nancy zei

Dag Charlotte,

Dankjewel voor jouw reactie op mijn blog... Rouwkaarten, je hebt ze soms nodig en ik probeer altijd een voorraadje in huis te hebben... Maar voor bijzondere personen maak ik er altijd wel eentje op maat. Dan neem ik niets uit mijn voorraad...

Mooie feesttafels maakte je, dat doe ik ook wel graag...

Liefs,
Nancy